Värsta.. kemisten? fysikern? experiment?

Okej. Min poäng är att jag har varit lite galen och experimenterat idag, och jag har ändå inte haft någon kemi! Jag vet alltså inte vilken kategori jag ska sätta dem under, men de e väl lite småkemiskt iaf kanske?

Experiment nr 1:
Avsikt:
Hålla sig vaken i skolan efter en sömnlös natt
Tillvägagångssätt: Dricka en halv kanna kaffe
Hypotes: Borde hålla mig vaken, om än dock både seg, hajjpad och extremt kissnödig.
Resultat: Att inhalera en halv kanna kaffe utan väldigt mycket mjölk leder till EXTREMT illamående, speciellt då man åker tåg och läser samtidigt och då man måste koncentrera sig och titta på en datorskärm samtidigt. Ej kissnödig men dock relativt både seg och hajjpad. Åkte hem och sov.
Slutsats: Gör inte detta hemma.

Experiment nr 2:
Avsikt:
Inte ta slut på mitt äpple/päron te samtidigt som jag vill ha ett karamell/äpple te
Tillvägagångssätt: Fylla halva tekupan med te av smak karamell och andra halvan av tekupan med tew av smak äpple/päron
Hypotes: Borde bli fett gott med karamell/äpple, tänk karamelliserade äpplen. Såna de har i pippi på julen!
Resultat: Inte äckligt, smakar bra, men lite för mycket äpple kanske. Eller relativt normalt te? dock fortfarande för varmt när detta skrivs!!
Slutsats: Nästa gång tar jag mindre äpple (tur det eftersom det är det som håller på å ta slut och de inte hade fått in de i affären jag köpte det i senast jag var där), men ändå fett gott! och det är bara att experimentera på i framtiden.

Känner mig lite duktig ((: och fler experiment har fan gjorts idag! Men alla ska vi inte prata om.  Nu ska jag blåsa på mitt karamell/äpple te och försöka plugga lite kemi för förhör imorgon (min egen kemi äger den jag måste plugga på dock)
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0