bra+DÅLIGT HJÄLP+brabra=neutral

Mina matteskills e super! Sitter på bussen på väg till Borgholm för tillfället och hör och häpna- de har internet på bussen! Superbra (y) Tog lixom med mig datorn så jag kunde göra lite skolgrejjer och kanske kolla på en film eller så (senare alternativet dog eftersom mitt ljud hackar så mycket at jag mpr illa, kanske råka slå sönder det när jag sprang till bussen?)
Apropå springa till bussen så ska ni få höra en hemsk historia med rätt så lyckligt slut.
Ställde klockan ganska sent i natt, halv 9 skulle jag gå upp så ställde den såklart på 9.30 (Y) tänkte att jag skulle ha tid och kankse dra till mackmannen och köpa godis för elevkortet eller så. Kommer i bra tid till tåget, men som är typ 10 min sent. När jag sitter på tåget inser jag att klockan är 11.07 (bussen gick 11.40). AJFAN, ställde klockan en timme sent- märker jag NU. Så när jag e i tekniska RUSAR jag ner till tsnabben och drar på mig lite mat som man kan behöva-2 choklader, en pastasallad (tack gud att jag hittade den vegetariska snabbt), 2 bounty (2 för 10 går inte att motstå hallå) och ett paket energituggummi. Sen rusar jag ned med min feta rullväska (ja jag vet att jag bara ska va borta tills på söndag, men vägrar att åka buss i jeans så jeans, neccesär och dator tog upp ungefär 4/5 av platsen, rätt mycket). Typ tränger mig ut genom tågdörrarna när jag kommer till Tc klockan 11.48½ (1½ min tills bussen går) typ iaf och RUSCHAR SOM FAN genom hela centralen till bussterminalen (som SJÄLVKLART ligger längst bort från tuben) och så tror jag att jag har missat bussen. De e ju nå sorts slussgrej ut till bussarna och ser ingen buss. PANIK. Men så ser jag att dörren bredvid har en grön lampa för den jag kollade på var gate 13 och inte 12 så jag kommer in och den snälla busschauffören är mycket trevlig och försdtående och jag kan knappt andas och måste dra upp datorn ur väskan och.. ja! Hann iaf med bussen på sekunden typ.
Andan i halsen LÄNGE efter det.

Nu är jag iaf nedchillad och har försökt räkna matte, blev typ 1½ tal (dock med a,b,c,d tal och långa ekvatiponsuträkningar- vilket btw är det roligaste-seriöst faktiskt!) sen har jag gjort klart Mentala träningsuppgiften som vi har till på måndag som jag knappt börjat på också har jag läst lite. Har ätit massa choklad också :)
Det är typ 3 timmar kvar eller något :S och min dator kanske dör snart. Så förlåt för det låååååånga inlägget, men visst var det en helt galen historia?! ;)
Haha PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0