Trauma

Nu ska ni få höra! Jag var precis ute och gick med Ed. Det började bli lite mörkt, men det gick iallafall precis att gå i skogen. Jag är den enda i familjen som går ut med honom uten att ta koppel med mig, eftersom jag helst vill lite på honom hehe. Nu var han iallafall jätteglad och sprang omkring som en liten idiot, och försvann någon minut åt gången. Men när jag kom ned i den större delen av skogen så kom han inte tillbaka. Tror det gick nästan fem minuter, och jag ropade och ropade och gjorde alla tillkallningar som finns men han kom inte. Plötsligt ser jag något jättestort gå över stigen en bit längre bort oh jag tror at det typ är människan som snabbt och smidigt, utan ett ljud, har mördat Ed (mycket hinner gå igenom huvudet när man är ensam i en mörk skog) men ser att det bara är ett rådjur som (notera) går lungt och stilla över stigen. Strax efter kommer Ed springande långt ifrån vart han försvann och han är helt slut och ba lägger sig vid mina fötter. Jag ger honom en godis, och får BLOD på handen! Får panik och typ springer hem med honom medans jag håller honom i halsbandet så att han inte ska dra iväg eftersom han vekar så himla glad och pigg (han är precis för liten för att man ska kunna hålla i halsbandet och gå rakt samtadigt). Hemma slänger jag in honom i duschen och tvättar av allt blod som är runt hela nosen och tassarna och skägget och bröstet och undersöker honom. Han har ett litet litet hack i tungan, men inte kan det väll komma så mycket blod från det? Så jag och brodern min cyklar ut i skogen med ficklampor, men nu har det blivit ännu mörkare och vi ser typ ingenting. Men ser inga blodspår eller något på marken iallafall. Efteråt ringer äntligen pappa som har varit på bio och han säger att man kan blöda jättemycket om man biter sig i tungan. Tycker ändå att det var överdrivet mycket och helt sjukt läskigt faktiskt när man är ensam ute i en mörk skog. Ed mår iallafall bra och om man har bitit ett rådjur eller något så borde väll någon iallafall hitta det imorgon, skogen här är inte så stor.
nu fick ni höra! Slänger in lite bilder på bäbis från Sälen.
PUSS







Tröttis på bilden ovanför och nedanför, har sprungit runt och ned för hela lindvallen i samma takt som jag cyklar! Men här stannar vi och badar lite i fjällån

Vet ni att han är världens vackraste?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0